hur blir man världens bästa mamma?

Bloggen har blivit lite av en klagomur tror jag.. Känner att jag måste skriva när jag har något jag måste få ur mig som tex det här med föräldrarledigheten.
Ibland känns allt som en tävling, den som kan vara hemma längst vinner och blir "årets mamma". Man ska ta ut så lite dagar att man knappt har råd att leva och man mår dåligt över att man har så lite pengar varje månad men ändå kan man inte ta ut fler dagar för då kan man inte vara hemma med sitt barn. Nej usch jag är less på den där tävlingen man måste kunna hitta på och unna sig saker. Man är nog en sämre mamma om man ska gå runt och vända på varenda krona och ha ångest och bli på dåligt humör varje gång räkningarna kommer, det är min åsikt iaf.


bilder kommer.. hittar inte kabeln till kameran

Postat av: AK

Jag var inte ens hemma ett år tror jag. Kicken var hemma sista tiden innan Neo skulle börja på dagis. Så då måste jag vara en extremt dålig mamma :D haha. Nä Tina sluta bry dig om andra nu du är världens bästa mamma till Tuva och punkt slut :) Puss och Kram

2009-12-08 @ 20:31:51
URL: http://annak.webblogg.se/
Postat av: Therese

Håller med dej! Tycker också att de känns som en tävlig! Har man inte råd att bara ta ut ngåra få dagar i veckan så är det så. Jag kommer inte kunna vara hemma nå super länge till heller... typ till i slutet på april. Hade ju velat vara hemma i minst 1,5 år, men går det inte så går det inte. Och som du säger, bättre att man har det någorlunda i ekonomin än att gå runt och ha ont i magen för att man får skrapa kronor och 50öringar dagarna innan barnbidraget!

2009-12-17 @ 20:23:29
URL: http://theresiiia.blogg.se/
Postat av: Linda

Tänkvärt syster! Du är inte så dum du inte (:

2010-01-16 @ 16:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu